TEiM TE TF AON TM TZ HS
PS ODZ TUK OM OS  WDPS  OOS

[powr-poll id="aca9fdab_1589185300118"]

 

 

Dyrekcja MSCKZIU

zwraca się z prośbą o zalogowanie się na klasową pocztę elektroniczną 
w celu odebrania od wychowawców ważnych informacji dotyczących
organizacji pracy kierunków od poniedziałku 19.10.2020

W sprawach pilnych kontakt telefoniczny lub e-mailowy. 
Prosimy o systematyczne śledzenie informacji na stronie szkoły

Z uwagi na zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19
Wyniki  Egzaminów  Zawodowych  ZIMA 2020
 będą przekazywane tylko drogą elektroniczną.  

virus

Interesujesz się programowaniem, informatyką... Musisz zobaczyć jak wygląda wzrost bakterii... Symulację przygotowali słuchacze kierunku Technik elektroniki i informatyki medycznej.

bakterie

 Z wielorakich badań wynika, że regularna aktywność fizyczna o umiarkowanej intensywności zmniejsza podatność człowieka na choroby – w przeciwieństwie do nieaktywnego trybu życia. Uważa się, że umiarkowany wysiłek fizyczny w istotny sposób wpływa na układ odpornościowy, zmniejszając ryzyko wystąpienia infekcji górnych dróg oddechowych.

  Z uwagi na złożony charakter zależności między aktywnością fizyczną a funkcjonowaniem układu odpornościowego ważny jest odpowiedni dobór ilości i rodzaju ćwiczeń. Dotychczasowe wyniki badań wykazują, że umiarkowany trening wytrzymałościowy poprawia odporność, natomiast trening przeciążający organizm osłabia mechanizmy odpornościowe. Za stymulujący system odpornościowy uznaje się wysiłek o umiarkowanej intensywności, wykonywany codziennie przez co najmniej 30 minut, który nie powoduje przemęczenia, natomiast wykonywanie wysiłków o dużej intensywności, trwających ponad 90 minut, zwiększa podatność organizmu na infekcje. Osoby podejmujące aktywność fizyczną o dużej intensywności powinny zatem zadbać o odpowiednio długi czas odpoczynku.

  Wysiłek fizyczny nie jest wskazany, gdy doszło już do rozwoju infekcji, której towarzyszą gorączka, wymioty, biegunki, bóle mięśni czy kaszel. Zaleca się nawet, aby ćwiczenia fizyczne rozpocząć dopiero po upływie dwóch tygodni od ustąpienia objawów choroby. Natomiast ćwiczenia o niskiej intensywności mogą wykonywać osoby mające niewielki katar czy ból gardła. W każdym przypadku należy słuchać swojego ciała.

   
   

RODO  

   

SDG Facebook Slider  

   

Egzamin  

   

Debata oświatowa  

   
   
   

Dyrekcja MSCKZIU

zwraca się z prośbą o zalogowanie się na klasową pocztę elektroniczną 
w celu odebrania od wychowawców ważnych informacji dotyczących
organizacji pracy kierunków od poniedziałku 19.10.2020

W sprawach pilnych kontakt telefoniczny lub e-mailowy. 
Prosimy o systematyczne śledzenie informacji na stronie szkoły

© MSCKZiU SANOK